ماچا

لوازم جانبی سرو چای ماچا

پودر ماچا

همانطور که در مقالات قبلی گفتیم، ماچا، نوعی پودر چای سبز ژاپنی است که به طور سنتی در مراسمات چای این کشور نقش مهمی دارد. در این مراسم فرهنگی، مردم ژاپن  برای بالا بردن کیفیت، عطر و طعم چای، ماچا را با استفاده از ابزار خاص و طبق اصولی خاصی سرو می‌کنند. در این مقاله انواع لوازم جانبی سرو ماچا را معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند بتوانید ماچای خود را با همان کیفیتی که در ژاپن سرو می‌شود، آماده کنید و از طعم و رایحه حیرت انگیز آن لذت ببرید.

ویسک ماچا

ویسک ماچا از چوب بامبو ساخته شده و یکی از لوازم جانبی سرو این چای سبز است که سامورایی‌ها و بعدها راهبان بودایی در معابد و در مراسم نوشیدن ماچا، از آن استفاده می‌کردند. با استفاده از این ویسک، می‌توانید ماچا را بخوبی در آب حل کرده و کف مخصوص ماچا روی سطح نوشیدنی را ایجاد کنید.

شما برای سرو ماچا لاته و دمنوش حتما به یک همزن مناسب احتیاج دارید. می‌توان از همزن های برقی نیز استفاده نمایید. اما از نظر یک ژاپنی تنها گزینه مناسب برای تهیه ماچا، بامبو ویسک است که دلیل آن ساقه‌های بامبویی است که می‌توانند کف بیشتر و غلیظ تری در سطح نوشیدنی ایجاد کنند و در نهایت ماچای خوشمزه‌تری ایجاد شود.

همچنین با استفاده از این ویسک لذت بیشتری از تهیه چای ماچا می‌برید. برای استفاده، مواد مورد نظر خود را در یک کاسه بریزید و بامبو ویسک را بصورت w در کاسه حرکت دهید.

برای خرید ویسک بامبویی ماچا بر روی ” خرید ویسک ماچا ” کلیک کنید.

ویسک هولدر

ویسک ماچا شکننده است و به مرور زمان بر اثر تماس با آب ممکن شکل ظاهری خود را از دست بدهد. اگر بعد از هر دفعه استفاده از ویسک ماچا، آن را درون ویسک هولدر قرار دهید، خشک شدن آن در همان قالب اصلی انجام شده و در نتیجه شکل ظاهری ویسک حفظ می شود.

ویسک هولدر بری نو توسط اساتید سفالگر کشورمان در شهر لالجین همدان طراحی و ساخته شده است.

ویسک هولدار (لوازم جانبی سرو ماچا)

قاشق چاشاکو

چاشاکو، همان قاشق سنتی مخصوص ماچاست که به کمک آن شما می‌توانید دقیقاً یک گرم ماچا از ظرف خود برداشته و از آن استفاده کنید. این قاشق نیز از لوازم جانبی سرو ماچا در ژاپن است.

چاشاکو بری نو از بامبوی ژاپنی و توسط حرفه ای‌ترین اساتید صنایع دستی این کشور ساخته شده. رنگ آن زرد و در واقع رنگ ساقه خشک شده چوب بامبو است. برای خرید قاشق چاشاکو بر روی “خرید چاشاکو ” کلیک کنید.

قاشق ماچا ( لوازم جانبی سرو ماچا)

کاسه ماچا

یکی از لوازم سنتی تهیه ماچا، کاسه ماچاست که یک دهانه نسبتاً پهنی دارد. طراحی این کاسه به گونه‌ای است که به راحتی می توان ویسک را به شکل W حرکت داد و در نتیجه کف خوبی روی ماچا تشکیل شود.

برای خرید کاسه ماچا ماچا بر روی لینک “ کاسه ماچا ” کلیک کنید.

کاسه ماچا

با استفاده از لوازم جانبی سرو ماچا، به سبک و سیاق ژاپنی‌ها چای ماچای خود را سرو کنید تا علاوه بر طعم و عطر آن از خواص درمانی ماچا نیز لذت ببرید. 

عکس نوشته معرفی لوازم جانبی سرو ماچا